أخبار الهدهد

سمية الخشاب ترد على انتقاد هاني البحيري لملابسها: « يبص على نفسه الأول »

jeu 21 Avr 2022 à 15:37

ردت الفنانة المصرية سمية الخشاب على انتقاد مصمم الأزياء هاني البحيري لملابسها، الذي وصفها بأنها لا تلائم عمرها، قائلة ”يبص على نفسه الأول“ (يرى نفسه أولا).
وقالت الخشاب في تغريدة على حسابها في ”تويتر“: ياريت كل واحد قبل ما يخبط في حد ويقول كلمه مش إيجابية يبص علي نفسه الأول أو أحسن مينتقدش حاجة في حد تاني وهو ما يعلم به إلا ربنا.وانتقد هاني البحيري ملابس مجموعة من الفنانات من بينهن الفنانة سمية الخشاب، حيث قال عنها أن ملابسها لا تعجبه، ولا تراعي سنها.
وتحدثت الخشاب عن الانتقادات في تغريدة أخرى قالت فيها: ”الكلمة الطيبة صدقة، معرفش ليه بقينا بنبخل بالكلام الحلو، لو معندناش كلمة حلوة ياريت نسكت أحسن“.
وكان هاني البحيري قال خلال استضافته مساء الإثنين، في برنامج ”سابع سما“ الذي تقدمه الإعلامية راغدة شلهوب على شاشة قناة النهار المصرية تعليقا على صورة للفنانة سمية الخشاب في أحد المحافل: “ سمية صديقتي، بس ملابسها مش عجباني، ومش مناسبة، ولازم تراعي السن، ولو جسمها مساعد تلبس بس بشكل ملائم شوية“.
وتعليقا على صورة للفنانة دينا الشربيني أكد البحيري: ”دينا من أحلى البنات اللي ممكن تقابلها، ودمها خفيف ولطيفة جدا، لكن اختياراتها مش بتعجبني، مع إن عندها قبول غير طبيعي“.